Algemene Voorwaarden


Zonder kleine lettertjes

Onze algemene voorwaarden zijn eerlijk, duidelijk, direct en open. Lekker kort en zonder moeilijke woorden. Liever de ingewikkelde versie lezen? Bekijk dan de voorwaarden die de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie voor ons heeft opgesteld. 

1. Definities

We gebruiken geen moeilijke woorden. Voor ons is maar één definitie belangrijk:
  1. Dat u als klant 100% tevreden bent.

2. Wie wij zijn en hoe u ons kunt bereiken

  1. Wij zijn familiebedrijf Meden & Perzen. Als u ons wilt spreken, kan dat op de volgende manieren:
    Bel ons:
    070- 310.69.75.
    Mail ons:
    info@meden-perzen.nl
    Schrijf ons:
    Molenstraat 7
    2513 BH Den Haag
  2. U kunt ons bijna altijd bellen:
    • dinsdag tot en met vrijdag van 10.00 tot 17.30 uur;
    • zaterdag van 9.30 tot 17.30 uur;
    • maandag en zondag van 13.00 tot 17.00 uur
  3. Komt u liever langs? Gezellig! Bekijk altijd onze openingstijden:
    • Openingstijden:
    • dinsdag tot en met vrijdag van 10.00 tot 17.30 uur;
    • zaterdag van 9.30 tot 17.30 uur;
    • maandag en zondag van 13.00 tot 17.00 uur
  4. Handige nummers:
    • Ons KvK-nummer: 27093651
    • Ons BTW-identificatienummer: NL807227493B01

3. Toepasselijkheid

Deze voorwaarden zijn van toepassing als u iets bij ons koopt of hebt gekocht. We doen ons best om deze algemene voorwaarden onder uw aandacht te brengen. Er staat namelijk in wat we voor u doen en wat we van u verwachten.

Soms hebben we aparte voorwaarden bij een product. In dat geval gelden daarnaast deze algemene voorwaarden ook.

4. Het aanbod

We vertellen u altijd eerlijk wat, wanneer en hoe u iets kunt kopen. En natuurlijk wat het kost en of u het kunt ruilen. Foutje op de productpagina? Daar mag u ons natuurlijk aan houden. Behalve dan wanneer het foutje duidelijk een blunder is en u dat van tevoren had kunnen weten.

5. De overeenkomst

  1. We werken altijd aan een veilige webomgeving. Kunt u met een gerust hart bij ons winkelen.
  2. Als u iets bestelt bij ons, krijgt u daarvan een bevestiging per mail. Daarna houden we u op de hoogte, totdat uw tapijt er is. 
  3. We voegen alle informatie en gegevens die je nodig hebt bij je bestelling, maar het meeste vind je ook op onze website. 

6. Herroepingsrecht

  1. Soms is het toch niet wat u er van gedacht had. In dat geval kunt u het product binnen 14 dagen na ontvangst terugsturen. We sturen u een ander tapijt of u ontvangt de betaling binnen 3 tot 4 dagen terug.

7. Wat we van u verwachten tijdens de bedenktijd

Bekijk het tapijt aan alle kanten. Bent u er niet blij mee? Doe er dan niets mee waarvan u zelf niet zou willen dat iemand anders dat vóór u gedaan zou hebben met uw aankoop. Doet u dat wel, dan kan het zijn dat u minder geld voor het product terugkrijgt.

8. Wat u van ons kunt verwachten na het retourneren

Heeft u binnen 14 dagen aangegeven dat u de bestelling terug wilt sturen? Dan doen wij dit:
  1. we sturen u een bevestiging van je aanvraag;
  2. we sturen u een nieuw product of u ontvangt de betaling binnen 3 tot 4 dagen terug.

9. Verzendkosten bij retourneren

Die zijn er niet. Neem wel altijd vooraf contact met ons op voordat u het tapijt retourneert.

10. Wat je niet kunt retourneren

Sommige tapijten kun je helaas niet terugsturen:
  1. Berber tapijten zijn helaas niet mogelijk om te retourneren.
  2. Ingewisselde of ingevulde vouchers of tegoedbonnen.

11. De prijs

  1. Daar zijn we altijd eerlijk over, zodat u niet voor verrassingen komt te staan. 
  2. Alle prijzen zijn inclusief 21% btw.
  3. Normale verzending is altijd gratis. Heen én terug.
  4. Kies je voor bezorging op afspraak? Daar zijn extra kosten aan verbonden, afhankelijk van de grootte van uw tapijt, neem hiervoor contact met ons op.

12. Nakomen beloftes en garantie

  1. We doen wat we beloven. 
  2. U heeft recht op een goed product. Punt. Is er toch iets mee aan de hand? Dan proberen we het altijd op te lossen. 

13. Bezorging en uitvoering

  1. We doen er alles, maar dan ook écht alles aan om u blij te maken. 
  2. Als u uw tapijt bestelt, heeft u uw tapijt binnen 3 tot 4 werkdagen al in huis. Tenzij we iets anders hebben afgesproken. Duurt het onverhoopt toch langer dan dat we beloofd hebben? Dan laten we je dit zo snel mogelijk weten. 
  3. In principe geldt: als u het op onze website kunt bestellen, hebben we het op voorraad. Kunnen we het toch niet leveren? Dan krijgt u uw geld terug, of bieden we u een goed alternatief aan. 
  4. Als uw bestelling beschadigd wordt of kwijtraakt voordat het bij u is, is dat onze schuld. We gaan het dan ook zo snel mogelijk voor u oplossen.

14. Betaling

  1. Als wij u vragen een bedrag vooruit te betalen, maken we direct nadat we het bedrag hebben ontvangen uw bestelling in orde.
  2. Klopt er iets niet in uw betaalgegevens? Laat het ons dan weten per email of per brief. ( telefonisch kan natuurlijk ook altijd)

15. Klachten

  1. Heeft u een klacht? Dat vinden we heel vervelend. We zullen alles doen om dit zo snel mogelijk voor u te kunnen oplossen.
  2. Laat het ons snel weten als u een klacht hebt en omschrijf je probleem zo duidelijk mogelijk. Dan kunnen we u het beste helpen.
  3. U krijgt uiterlijk binnen 3 werkdagen antwoord van ons. We helpen u meteen, of u hoort hoeveel tijd we nodig hebben om het recht te zetten.
  4. Je kunt een klacht over onze producten/tapijten of service ook indienen bij de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie via Thuiswinkel.org. Maar we helpen u liever zelf. Als we er samen goed over praten, is het waarschijnlijk snel opgelost.

16. Geschillen

Komen we er écht niet uit? Dan kunt u besluiten de zaak binnen 12 maanden voor te leggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel via degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/thuiswinkel. Dat zouden we echt heel jammer vinden. Maar we respecteren uw keuze.

17. Branchegarantie

  1. We zijn aangesloten bij de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie. Heb jij volgens de geschillencommissie een betaling tegoed? Dan zorgt deze organisatie dat u die betaling zeker weten krijgt, in ieder geval tot €10.000,-.
  2. Wil je gebruik maken van deze branchegarantie? Dan moet je dit schriftelijk aan de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie laten weten. U kunt een brief naar dit adres sturen.

18. En dan dit

Dit waren ze dan. Onze algemene voorwaarden. Als we in de toekomst iets gaan veranderen aan deze voorwaarden, vind u dat terug op onze website. We proberen alles te doen zodat u als klant tevreden bent! Sinds 1975 zijn we daar dagelijks mee bezig en zijn daardoor een vertrouwd adres geworden voor exclusieve perzische, oosterse en moderne tapijten. U bent altijd welkom online op onze webshop en of in onze ruime showroom in het histrorisch centrum van Den Haag. Familiebedrijf Meden & Perzen.